Grong Sparebank Festkonsert - Grong musikkforening

Om arrangementet

Med mottoet «Vi begeistrer» legger Grong Musikkforening opp til å lage en minnerik lørdagskveld med stor musikkglede. Gjennom sin konsert skal de presentere flere lokale talenter.

Korpset har en en stolt historie med å levere fantastiske konserter, og de er glade for å kunne vise at det finnes talentfulle lokale solister. Korpset, som ble startet i 1969, består i dag av ca 30 inspirerte musikere og de synes det er viktig å ha noe som en slik konsert å arbeide mot.

Namsosingen Ida Ganes Lysberg, bosatt på Overhalla, er den mest langveisfarende, lokale solisten. Hun er en sanger i tidlig tjueåra som tidlig gjorde seg bemerket på UKM. Solodebuten hennes var med en egen julekonsert på Ullvaren i 2017, og hun deltok både på Woodland-festivalen og The Voice i 2019. Under pandemien var hun også med under «NTE Arena sessions» med en digital konsert.

Grong musikkforenings musikalske eventyrblanding vil ta publikum med på en reise gjennom varierte sjangre og stemninger. Bli med og opplev den unike magien som oppstår når alle samles for å oppleve musikkens kraft.